Tuesday, August 20, 2013

ျမန္မာ့ရုိးရာေဗဒင္ပညာႏွင့္ န၀င္းယၾတာအစီအရင္

ျမန္မာ့ရုိးရာေဗဒင္ပညာႏွင့္ န၀င္းယၾတာအစီအရင္

န၀င္းယၾတာအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ

           ျမန္မာ့ရုိးရာေလာကီပညာတြင္ န၀င္းယၾတာႏွင့္ န၀င္းပညာမ်ားကုိ   ေရွးအစဥ္အဆက္ဆက္မွ ယေန႔တုိင္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကေပသည္။  ေလာကီဆရာမ်ားသည္  ခုႏွစ္ရက္သားသမီးမ်ား ေတြ႕ၾကံဳေနရေသာ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ အလုပ္အကုိင္မ်ားႏွင့္ လူမႈေရးရာ အျဖာျဖာတုိ႔ကုိ န၀င္းပညာျဖင့္ န၀င္းယၾတာအစီအရင္မ်ား  ေဆာင္ရြက္ေပးေလ့ရွိၾကေပသည္။  ကၽြႏ္ုပ္သည္  န၀င္းပညာ၊  န၀င္းယၾတာ အစီအရင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနည္းငယ္ရွင္းလင္းလုိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ ေပါင္း၍ `၉´ ျဖစ္ေနျခင္းကုိ န၀င္းဟု တရားေသမွတ္သားထားၾကေပသည္။

န၀င္းဆုိသည္မွာ

ေန႔နံဂဏန္းေတြေပါင္းျပီး ရျခင္းကုိ န၀င္းဟုသတ္မွတ္ျခင္းထက္၊

ပညတ္ေတြကုိေပါင္းျပီး  ရျခင္းကုိ န၀င္းဟုသတ္မွတ္ျခင္းကပုိ၍ပင္အဓိကက်ေပသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျမန္မာ့ေလာကီပညာတြင္ ပညတ္သြားရာ ဓါတ္သက္ပါ ဆုိသည့္ ဆုိရုိးစကားရွိသည့္အတြက္ ပညတ္တုိင္းမွာ ဓါတ္မ်ားကိန္းေအာင္းေနသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္ေပသည္။

          ဒါေၾကာင့္ ေလာကီဆရာမ်ားက န၀င္းယၾတာအစီအရင္မ်ား ျပဳလုပ္မည္ဆုိပါက ပညတ္န၀င္းမ်ားကုိ သိထားဖုိ႔အထူးလုိအပ္ေပသည္။ အဆုိပါ ပညတ္န၀င္းႏွင့္ မူလမဟာဘုတ္တုိ႔ကုိ ညွိျပီး န၀င္းယၾတာအစီအရင္ မ်ားစီရင္ေဆာင္ရြက္ေပးမွသာ ထိေရာက္မႈရွိျပီး အက်ိဳးထူးမ်ားရရွိေပမည္။

ဥပမာ။ မည္သည့္ေနနံသားသမီးမ်ား ျဖစ္ေစကာမူ မိမိေန႔နံ၏

၁။ ဒြိရန္းႏွင့္ သတၱရန္း (ပညတ္သေဘာအရ ဓါတ္န၀င္း)

မိမိေန႕နံ၏ ဒြိရန္းဆုိသည့္ ခုေျမာက္ႏွင့္ သတၱရန္းဆုိသည့္ ခုေျမာက္တုိ႔ကုိ ပညတ္သေဘာအရ ေပါင္းျခင္း ရ၍ အဆုိပါန၀င္းကုိ ဓါတ္န၀င္းဟုေခၚေပသည္။

၂။ ဆပြတ္ႏွင့္ ၾတိရန္း (ပညတ္သေဘာအရ အတြင္းန၀င္း)

မိမိေန႕နံ၏ ဆပြတ္ဆုိသည့္ ခုေျမာက္ႏွင့္ ၾတိရန္းဆုိသည့္ ခုေျမာက္တုိ႔ကုိ ပညတ္သေဘာအရ ေပါင္းျခင္း ရ၍ အဆုိပါန၀င္းကုိ အတြင္းန၀င္းဟုေခၚေပသည္။

၃။ ပဥၥပြတ္ႏွင့္ စတုရန္း (ပညတ္သေဘာအရ အျပင္န၀င္း)

မိမိေန႕နံ၏ ပဥၥပြတ္ဆုိသည့္ ခုေျမာက္ႏွင့္ စတုရန္းဆုိသည့္ ခုေျမာက္တုိ႔ကုိ ပညတ္သေဘာအရ ေပါင္းျခင္း ရ၍ အဆုိပါန၀င္းကုိ အျပင္န၀င္းဟုေခၚေပသည္။

ပညတ္န၀င္းႏွင့္ မူလမဟာဘုတ္တုိ႔ကုိ ညွိ၍စင္ၾကယ္ေအာင္ န၀င္းေရြးခ်ယ္ျခင္း၊

         န၀င္းပညာတြင္ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းၾကမ္း ဟုအဆုိအမိန္႔ရွိထားသည့္အတြက္ မည္သည့္ေန႔နံသားသမီးမ်ားကုိမဆုိ   အဂၤ၀ိဇၨာအခါတုိင္၏ အထက္သုံးလုံးသည္ ထုိသူ၏ မူလမဟာဘုတ္တြင္ အထြန္း၊ သုိက္၊ ရာဇ၊ အဓိပတိ ဆုိသည့္ ( အေကာင္းဌာန ) မ်ားတြင္ရွိေနမွသာ ထုိပန္းႏွင့္ အညြန္႔အခက္မ်ားကုိ ေဆာင္ပန္းအျဖစ္ အသုံးျပဳသင့္ေပသည္။

ထုိ႔အတူ အဂၤ၀ိဇၨာအခါတုိင္၏ ေအာက္သုံးလုံးသည္ ထုိသူ၏ မူလမဟာဘုတ္တြင္ ပုတိ၊ ဘဂၤ၊ မရဏ၊ ဆုိသည့္ ( အညံ့ဌာန) မ်ားတြင္ ရွိေနမွသာ နင္းၾကမ္းအျဖစ္အသုံးျပဳသင့္ေပသည္။

ဤကဲ့သုိ႔ ေလာကီဆရာမ်ားသည္ ခုႏွစ္ေန႔နံသားသမီးမ်ားကုိန၀င္းယၾတာမ်ားအစီအရင္ မ်ား ျပဳလုပ္ေပးမည္ဆုိပါက အဂၤ၀ိဇၨာအခါတုိင္ႏွင့္ မူလမဟာဘုတ္တုိ႔ကုိ ညွိႏႈိင္း၍အေကာင္းဆုံး
ျဖစ္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္ျပီးစီရင္ေပးမွသာ ထိုန၀င္းယၾတာအစီအရင္မ်ားသည္ ထိေရာက္မႈရွိေပမည္၊ အစြမ္းရွိေပမည္။

                                                                                               သေဗၺသတၱာ အေဝရာ ေဟာတု

                                                                                     ဆရာ ဘုန္းျမင့္ထြန္း
                                                                                     ဆန္းက်မ္း၊ လကၡဏာ၊ အဂၤ၀ိဇၨာ သုေတသီ
                                                                                     ျမန္မာဖုန္း - ၀၉-၄၂၈၂၂၇၇၄၀
                                                                                     ထုိင္းဖုန္း - ၀၈၆-၉၁၉၆၇၃၅
                                                                                     တာခ်ီလိတ္ျမိဳ႕၊ ရွမ္းျပည္နယ္ (အေရွ႕ပုိင္း)

No comments:

Post a Comment